مقالات

انواع روش سرقت گاوصندوق + روش پیشگیری

روش های سرقت گاوصندوق و روش های پیشگیری از آن

حتما شما هم در سریال و فیلم ها دیده اید که سارقان گرامی میتوانند در عرض چند ثانیه گاوصندوق را بازکنند و آن را سرقت کنند البته در ابتدا بگوییم سرقت گاوصندوق به این راحتی ها هم نیست !! اما از طرفی همانطور که افراد با پیشرفت تکنولوژی تلاش میکنند دانش خود را افزایش دهند سارقان نیز هر روز در تلاشند تا با الگوریتم‌های جدید سرقت گاوصندوق آشنا شوند. در ادامه انواع روش سرقت گاوصندوق را بررسی می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع روش سرقت گاوصندوق

امروزه با توجه به افزایش قیمت ها، آمار دزدی و سرقت نیز افزایش یافته است :

دریل گاوصندوق

یکی از آسان ترین روش ها که هر سارقی برای دزدیدن گاو صندوق در نظر دارد دریل کردن گاوصندوق است. اما کدام قسمت از گاو صدوق قرار است دریل شود ؟! یکی از مهم ترین اجزای گاو صندوق ، قفل آن است که میتواند بخش مهمی برای شروع دریل کاری باشد اما معمولا سازندگان در ساخت گاوصندوق نکاتی را برای جلوگیری از نفوذ برای این روش در نظر دارند.

به همین دلیل ما سعی بر آن داریم تا مشتریان را به سمت استفاده از گاوصندوق با در قفل آن الگوریتم های پیشرفته استفاده شده است استفاده کنند. استفاده از ورق های فولادی با ضخامت زیاد نیز یکی از دیگر از روش های یشگیری از دریل کردن گاوصندوق است که در فرآیند ساخت گاوصندوق از استفاده شود. بدین گونه که در زوند ساخت یک لایه فولادی اضافی در قسمت پشت قفل قرار داده شود و به این ترتیب امنیت را چندین برابر کرد.

دیلم کردن گاوصندوق

یکی دیگر از روش های سرقت گاوصندوق ، دیلم کردن آن است که اگر سارق نحوه ی استفاده از دیلم را بلد باشد ، آن را در محل مناسبی قرار میدهد و به راحتی درب گاوصندوق را باز کند. برای این کار ما خرید محصولی را به مشتریان پیشنهاد میدهیم که درب و بدنه آن پلکانی باشد. بدین خاطر که در هنگام سرقت گاوصندوق با استفاده از دیلم،دیلم سارق در قسمت پلکان اول باقی می‌ماند و دزد نمی‌تواند آن را باز کند.

جابجا کردن گاوصندوق

اگر گاوصندوق وزنت کمی داشته باشد سارق میتواند به آسانی آن را جابه جا کند  یکی از راه های افزایش امنیت گاوصندوق نصب آن به زمین می باشد.و برای این کار میتوان اینگونه از این روش سرقت گاو صندوق پیشگیری کرد.دقت کنید ما روش فیکس کردن گاو صندوق به زمین را برای گاو صندوق هایی گفتیم که وزن کمی دارند اما اگر گاوصندوق شما وزن زیادی دارد احتیاجی به این کار نیست چرا که جابه جا کردن آن کار مشکلی است اگر گاو صندوق شما سبک وزن است می‌توانید وزن آن را با نصب کردن به زمین تا ۷۰۰ کیلوگرم افزایش دهید.

جابه جایی گاوصندوق

جابه جایی گاوصندوق

بریدن لولا و زبانه گاوصندوق

ایکی دیگر از روش های سرقت گاوصندوق ، بریدن لولا است در صورتی که لولا بریده شود،اگر درب فقط به وسیله لولا به بدنه متصل باشد به راحتی آزاد می‌شود و اینگونه است که سارق به تمامی محتویات داخل آن دسترسی پیدا میکند. برای این کار متوان با نصب یک زبانه در قسمت پشت درب گاوصندوق امنیت آن را برای این روش تامین کرد و اینگونه با بریدن لولا ها ، در باز نمیشود و زبانه ها در جای خود محکم ایستاده اند.

سوراخ کردن گاوصندوق

این روش برای همه ی محله ها قابل اجرا نیست مثلا اگر شما در یک محله ی آرام زندگی میکنید خیالتان از سوراخ کردن گاوصندق راحت باشد زیرا این کار سروصدای زیادی دارد و در هر منطقه سارقان از این روش استفاده نمی کنند. برای جلوگیری از روش سرقت گاوصندوق با این روش بهتر است گاو صندوق هایی با صخامت بالا خریداری کنید. همچنین استفاده از گاوصندوق ضد سرقت با سیستم هشدار دهنده و ارسال پیام به صاحب گاوصندوق می تواند در این زمینه به شما کمک کند و بدین صورت عمل میکند که اگر شوکی به بدنه وارد شود به صاحب گاوصندوق یک پیام ارسال میشود و او را از این شرایط مطلع میکند. در صورتی که شوکی به بدنه گاو صندوق وارد شود پیامی به صاحب گاوصندوق ارسال شده و او را از این شرایط مطلع می‌کند.

هک سیستم رمزنگاری گاوصندوق

اگر سارق با روش های هک کردن آشنا باشد میتواند سیستم رمز نگاری گاوصندوق شما را هک کند و این روش یکی از جدیدترین روش های سرقت گاوصندوق محسوب میشود برای این کار شما میتوانید از جدیدترین سیستم های رمز نگاری استفاده کنید .

مهندسی معکوس سرقت گاوصندوق

مهندسی معکوس یکی از از روش های پیشگری از سرقت گاوصندوق است برای این کار شما باید خودتان را به جای یک سال قبل گاوصندوق بگذارید و بررسی کنید روش های سرقت گاوصندوق کدام است ، چه زمانی برای سرقت گاوصندوق مناسب است ؟ یک خانه باید چه شرایطی داشته باشد تا بتوانید آن خانه را برای سرقت گاوصندوق انتخاب کنید. آیا منطقه ی سکونت تاثیری روی دزدی دارد ؟ با جایگذاری خودتان با یک سارق حرفه ای میتوانید به این سوالات پاسخ دهید.

روش های سرقت گاوصندوق

روش های سرقت گاوصندوق

3 روش پیشگیری از سرقت گاوصندوق

در بالا به روش های سرقت گاوصندوق پرداختیم اگر میخواهید روش پیشگیری از سرقت گاوصندوق را بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

1.استفاده از گاوصندوق سنگین

استفاده از گاوصندوق سنگین میتواند یکی از روش های پیشگیری از دزدیده شدن گاوصندوق می باشد. وقتی گاوصندوق سنگین باشد سارقان نمی‌تواند آن را حرکت دهند به همین خاطر یکی از راه دزدین گاوصندوق مسدود میشود. اگر نمی توانید گاوصندوق سنگین را خریداری کنید می توانید همان گاوصندوق سبک خود را به زمین فیکس کنید و از آن به عنوان یک گاوصندوق زمینی بهره مند شوید. گاوصندوق اداری یکی از گاو صندوق هایی است که بهتر است سنگین باشد.

2.وجود یراق آلات با کیفیت گاوصندوق

استفاده از یراق آلات با کیفیت در گاوصندوق میتواند کار را برای سارقین بسیار سخت کند و اینگونه میتوانید سطح ایمنی گاوصندوقتان را تا حد زیادی بالا ببرید. مثلا اگر برای شما محافظت از طلا و جواهراتتون برای شما مهم است ، ما گاوصندوق طلا و جواهرات را به شما پیشنهاد میدهیم. شما میتوانید برای مغازه ی طلا فروشی از گاوصندوق آسانسوری استفاده کنید.

استفاده از گاوصندوق ها با سیستم رمز گذاری نوین

استفاده از گاو صندوق های که سیستم رمزگذاری جدید با الگوریتم های پیشرفته دارند میتواند از هک شدن سیستم امنیتی گاوصندوقتان در برابر سارقین جلوگیری کند. گاو صندوق های دیجیتال معمولا از این سیستم پیروی میکنند. در این گاوصندوق از سیستم رمزگذاری مطابق با استانداردهای روز دنیا استفاده شده اجازه بازگشایی درب گاوصندوق را به سارق نمی‌دهد.

از طرفی استفاده از رمز های پیچیده برای گاوصندوق باعث می‌شود که سارق نتواند به راحتی درب گاوصندوق را باز کند یکی از مسائلی که میتواند دزدی گاوصندوق را سخت کند، زمان است دزد زمان زیادی ندارد که بتواند آن را صرف پیدا کردن رمز پیچیده گاوصندوق کند.  پس نصب درست ، گاوندوق سنگین و رمز سخت و میتواند دزدی آن را به حداقل ممکن برساند.

دقت در نحوه نصب گاوصندوق

نصب گاوصندوق توسط افراد حرفه ای و کار بلد میتواند خیال شما را برای جلوگیری از دزدیده شدن گاوصندوق راحت کنداگر گاو صندوق شما به درستی نصب نشده باشد میتواند به آسانی توسط سارقان ربوده شود دقت کنید که در نصب گاوصندوق به زمین از رول بولت های اورجینال استفاده شود چرا که استفاده از قطعات فیک میتواند به راحتی هرز شده و گاوصندوق از زمین جدا شود.

طراحی ایمن گاوصندوق

طراحی گاوصندوق اگر ایمن نباشد و نکات مهم در ساخت آن به خوبی رعایت نشده باشد میتواند راه را برای سارقان مشخص کند و سارقان میتواند از همین نقاط نفوذ کنند و از این نقاط برای سرقت اقدام کنند. در صورتی که گاو صندوق شما دارای استانداردهای جهانی باشد و مورد تایید قرار گرفته باشد می تواند از آزمون امنیت سربلند بیرون آمده و باعث تامین امنیت گاوصندوق شما شود.

سخن آخر

در زمان خرید بهتر است فقط قیمت را در نظر نداشته باشید مثلا ممکن است یک گاوصندوق در ابتدا برای شما ارزان باشد ولی در گذر زمان با خسارتی که برای شما وارد میکند بسیار گران تمام شود. ما در بالا به انواع روش سرقت گاوصندوق اشاره کردیم  و در بعد از آن روش های پیشگیری از سرقت گاو صندوق را بررسی کردیم که شما میتوانید با رعایت این نکات تا حد زیادی از سرقت را بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.