مقالات

انواع گاوصندوق

انواع گاوصندوق

در این مقاله قصد داریم انواع گاوصندوق را بررسی کنیم. گاوصندوق یکی از مهمترین وسایل امنیتی است که بسته به اندازه و ابعاد و همچنین میزان فضای موجود آن کاربردهای متفاوتی دارد. نمایندگی صرامی با توجه به اهمیت بسیار زیاد گاوصندوق ها برای نگهداری اسناد و اشیای قیمتی به بررسی و معرفی انواع گاوصندوق پرداخته است. مواد متداول برای ساخت انواع گاوصندوق آلیاژ فولادی از آهن و کربن است. آهن به خودی خود بسیار قوی است، اما مقاومت کششی ندارد. کمی خم شوید تا در برابر نیرو مقاومت کنید. با اشاره به انواع گاوصندوق، انواع مختلفی از گاوصندوق برای نیازهای مختلف وجود دارد، از گاوصندوق آتش نشانی و ضد سرقت گرفته تا گاوصندوق جواهرات. بیایید نگاهی به هر نوع و نحوه ایمن نگه داشتن اشیاء با ارزش خود بیاندازیم.
اهمیت وجود گاوصندوق 

با استفاده از گاوصندوق میتوانید از پول و دارایی خود در برابر سرقت محافظت کنید اما شاید برای شما پیش بیاید که آیا گاوصندوق ها ایمن هستند ؟ ما در این مقاله به انواع گاوصندوق ها میپردازیم که شما میتوانید بر اساس نیاز خود از آن ها استفاده کنید. به طور مثال اگر برای منزل خود گاوصندوق نیاز دارید میتوانید از گاوصندوق های با ابعاد کوچک و متوسط استفاده کنید تا دغدغه ای بابت کممبود جا و و افزایش هزینه نداشته باشید اگر هم مشکل کمبود جا ندارید میتوانید از مدل های سنگین استفاده کنید که به آسانی قابل جابه جایی نباشد. همچنین به ظاهر آن نیز توجه کنید که برای خرید از مدل های زیبا استفاده کنید. مثل اینکه در مغازه ی فروش طلا ، گاوصندوق آسانسوری واجب است.

  • گاوصندوق خانگی

گاوصندوق خانگی از اشیای قیمتی شما در صورت آتش سوزی در محل زندگی شما و سرقت محافظت می کند. گاوصندوق های خانگی طراحی ضد حریق دارند و برای نگهداری اسناد مهم، اقلام به یاد ماندنی از تاریخچه خانواده شما و سایر اقلام با ارزش عالی هستند. بسیاری از این گاوصندوق ها دارای گارانتی و حفاظت تضمین شده در برابر آتش هستند.اکثر گاوصندوق های خانگی از فولاد 2 میلی متری تشکیل میشوند.

گاو صندوق خانگی

مشاهده نمونه های گاو صندوق خانگی

  • گاو صندوق طلا و جواهرات

گاوصندوق طلا و جواهرات برای محافظت و سازماندهی جواهرات شما هستند. بسیاری از گاوصندوق های جواهرات علاوه بر ویژگی هایی یک گاوصندوق ، زیبا نیز هستند.همچنین معدودی از آن ها به طور خاص طراحی شده اند. بنابراین شما می توانید درخشندگی، رنگ و وضعیت قطعات مورد علاقه خود را با داشتن گاوصندوق طلا و جواهرات حفظ کنید.

گاو صندوق طلا و جواهرات

نمونه کارهای انواع گاو صندوق طلا و جواهرات

  • گاوصندوق ضد سرقت

گاوصندوق ضدسرقت برای جلوگیری از ورود سارقان و استفاده از اطلاعات شما کاربرد دارند. این گاوصندوق ها دارای فناوری مقاوم در برابر دستکاری و سطوح امنیتی اضافی، مانند روش های ورود چندگانه (مانند ترکیبی، صفحه کلید، اثر انگشت و غیره) و مواد درجه یک هستند. طیف وسیعی از گاوصندوق های ضد سرقت از فولاد 4 میلی متری برای در و 6 میلی متری برای بدنه گاوصندوق ها استفاده میکنند. علاوه بر این، آنها یک پیچ قفل 25 میلی متری دارند که با چرخاندن دسته می تواند تلسکوپی باشد. اینها ویژگی هایی است که آنها را ضد سرقت می کند.

این گاوصندوق ها دارای یک قفل دیجیتال اصلی داخلی هستند. شما می توانید طول کد دسترسی خود را از 3 تا 8 رقم تنظیم کنید و، این 1000 تا 100 میلیون ترکیب مختلف ممکن را ارائه می دهد. 3 بار وارد کردن کد نادرست باعث غیرفعال شدن قفل دیجیتال به مدت 20 ثانیه می شود و 3 ورودی اشتباه دیگر قفل را به مدت 5 دقیقه غیرفعال می کند. باتری 9 ولتی تنها زمانی قابل دسترسی است که به عنوان یک اقدام امنیتی در را باز کنید.

گاو صندوق ضد سرقت

مشاهده انواع گاو صندوق ضد سرقت

  • گاوصندوق اداری

یکی از انواع گاوصندوق ها ، گاوصندوق اداری است که که مدل اداری به معمولا از نمونه های دیگر کمی بزرگتر است که معمولا این ویژگی از نسوز و ضد سرقت نیز وجود دارد از این مدل ها بیشتر در ادارات و سازمان ها استفاده میشود.

گاوصندوق اداری

نمونه انواع گاوصندوق اداری

  • گاو صندوق نسوز

یکی از مهم ترین انواع گاوصندوق ، گاو صندوق نسوز است از این گاوصندوق ها برای نگهداری از ابزارهای ضروری ، اسناد و مدارک  اشیای قیمتی  که جلوگیری از آتش برای آن ها مهم باشد استفاده میشود چرا که این گاوصندوق ها برای مقاوم برای دمای بالا هستند و یک مکان امن برای لوازمی هستند که میتواند در اثر شعله و دمای بالا از بین بروند.

گاو صندوق نسوز

مشاهده انواع گاو صندوق نسوز

انواع قفل گاوصندوق

یکی از علت های تفاوت برای انواع گاوصندوق ، قفل های آن ها هستند. قفل های انواع گاوصندوق وجود دارد که هر کدام مزیت ها و معایب بسیاری دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم :

قفل مکانیکی

مقاومت بالای در برابر رطوبت یکی از مزایای قفل‌ مکانیکی است و این گونه شما میتوانید آن را حتی در یک اتاق مرطوب نیز نگه دارید و نگران زنگ زدن قفل آن نباشید. برای این قفل ها نیازی به تعویض باتری نیز نیست از معایب این قفل میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر افراد زیادی از این قفل استفاده میکنند باید برای هر کدام آن‌ها یک کلید تهیه کرد و اگر بعد از مدتی بنا به هر دیلیل تمایل نداشتید کلید دست فردی باشد مشکل امنیتی خواهد داشت.

قفل الکترونیکی

برای این قفل نیازی به داشتن چندین کلید و دردسر‌های قایم کردن کلید وجود ندارد میتوانید برای کاربران مختلف آن نیز رمز های متفاوت بدهید. این قفل ها مقاوت به رطوبت نیستند و بعد از مدتی باید باتری های آن ها تعویض شوند

قفل اثر انگشتی

برای این نوع قفل دغدغه ای برای تهیه کلید و پنهان کردن کلید را ندارید؛ برای این کار میتوانید از اثر انگشت چند نفر استفاده کنید استفاده از این قفل نیازی به یادآوری کد ندارد و استفاده از آن آسان است فقط برای این کار لازم است اثر انگشت خود را روی گاوصندوق اسکن کند. انواع گاوصندوق میتوانند از این قفل ها استفاده کنند. همانطور که گفتیم میتوانید اثر انگشت چند نفر را ست کنید که میتوانید با این کار دسترسی آن ها را نیز کنترل کنید ولی ممکن است به هر دلیلی اثر انگشت شما را نخواند و شما نمیتوانید از فرد دیگری کمک بگیرید این یکی از معایب این گاوصندوق است اما با استفاده از پنل های با کیفیت این مشکل تا حدودی قابل پیشگیری است.

برسی ابعاد گاوصندوق

در مورد ابعاد گاوصندوق باید بگوییم ابعاد ربطی به امنیت ندارد آنچه باعث تضمین امنیت دارایی شما می‌شود تکنولوژی به کار رفته در آن است. ابتدا باید به حجم وسایلی که قرار است درون آن قرار دهید را بررسی کنید اگر حجم موارد زیاد نیست میتوانید از مدل خانگی آن ها استفاده کنید. از مدل های بزرگ برای اداره ها و جواهر فروشی ها استفاده میشود که برای آن ها مقرون به صرفه تر است اگر قصد خرید مدل های بزرگ دارید با آگاهی از از قیمت و برند اقدام به خرید کنید.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر راجع به گاوصندوق آسانسوری طلا فروشی کلیک کنید

گاو صندوق سنگین یا سبک؟

انواع گاوصندوق سنگین به علت وزن زیادی که دارد حمل آن مشکل است که اگر قصد جابه جایی دائم آن را دارید کار دشواری است زیرا وزن برخی مدل‌ها تا ۲۰۰کیلو هم می‌رسد. بنابراین اگر محل اقامت یا محل کار شما ثابت است خرید مدل‌های سنگین هیچگونه مانعی ندارد اما اگر قصد دارید هر سال ملک خود را تغییر دهید گاوصندوق‌های سبک قابلیت حمل راحت‌تری دارند.

سخن آخر

در بالا به انواع گاوصندوق اشاره کردیم همچنین موارد کاربرد آن ها را بررسی کردیم شما میتوانید بر اساس نیازی که دارید برای خرید اقدام کنید ما به عنوان نمایندگی گاوصندوق کاوه اصفهان یکی از بهرین ارائه دهندگان در این حوزه هستیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.