مقالات

گاوصندوق چگونه ساخته می شود؟

گاوصندوق چگونه ساخته می شود؟

تابه حال فکر کده اید گاوصندوق چگونه ساخته می شود؟ مراحل ساخت یک گاوصندوق چیست ؟ در ساخت و تولید گاوصندوق باید تمام فعالیت ها به گونه ای انجام شود که محصول ایمن وقتی به بازار عرضه شود که این گاوصندوق فقط توسط یک نفر و با کمک الگوریتم خاصی باز شود. همچنین هیچ راهی مانند لگد زدن یا هک کردن گاوصندوق برای ورود وجود نداشته باشد.علاوه بر ترکیب امنیت با گاوصندوق ، یکی دیگر از ویژگی های مهم گاوصندوق باکیفیت و ایمن، استفاده از مواد مرغوب و درجه یک در ساخت آن است.

فرآیند ساخت گاوصندوق از مرحله طراحی درب و بدنه تا نوع قفل باید به گونه ای طراحی شود که از محتویات آن از طریق هرگونه سوء استفاده محافظت و ایمن شود.اکنون می توانیم پاسخ سوال گاوصندوق چگونه ساخته می شود را بدهیم.

طراحی و ساخت گاوصندوق شامل چند مرحله است، این مراحل شامل مرحله انتخاب نوع و تجهیزات صفحه نمایش، طراحی قاب و جوشکاری، ساخت درب و زبانه، آب بندی و عایق کاری و در نهایت نصب قفل و جابه جایی آن به سمت محل مورد نظر می باشد. لازم به ذکر است که باز کردن قفل باید مانند پازلی باشد که هیچکس جز صاحبش نمی تواند آن را حل کند.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر راجع به گاوصندوق آسانسوری  کلیک کنید

گاوصندوق چگونه ساخته می شود؟

فولاد بکاررفته در گاوصندوق

فولاد آلیاژی با کربن و آهن ساده ترین نوع آلیاژی است که برای تولید انواع گاوصندوق از جمله گاوصندوق خانگی ، نسوز و.. استفاده می شود. افزودن کربن و آهن باعث استحکام بیشتر فولاد می شود. در گاوصندوق اگرچه ضخامت فولاد به کار رفته در طراحی قالب بسیار نازک است، اما جنس آن فولاد معمولی بدون افزودن هیچ عنصر دیگری است.

مرحله تولید و سوار کردن درب گاوصندوق

اولین راه برای نفوذ به گاوصندوق از طریق درب گاوصندوق است. به طور کلی درب آن به صورت یک لایه طراحی شده است که از بدنه قوی تر و ضخیم تر است. اگر طرح قالب بدنه دولایه است درب باید سه لایه باشد. حتی در برخی از محصولات منحصر به فرد و سفارشی بدنه به 4 لایه تقسیم می شود که دو لایه فولاد به هم متصل شده و در بیرون قرار می گیرد، دو لایه بعدی شامل عایق بین دو جداره و صفحات فولادی داخلی است. در این محصولات درب با یک لایه محکم تر می شود.

به طور کلی، یک گاوصندوق با کیفیت خوب، یک لایه فولاد منگنزی در پشت قفل اضافه می کند،به طوری که امکان سوراخ کردن برای باز کردن گاوصندوق به صفر می رسد.

برای ساخت بدنه گاوصندوق چه پروسه ای باید طی شود؟

بدنه گاوصندوق چگونه ساخته می شود؟ برای ساخت بدنه گاوصندوق چه پروسه ای باید طی شود؟آیا کیفیت گاوصندوق در مراحل ساخت آن اثر می گذارد؟در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

یکی از بخش های مهم و اساسی مراحل تولید گاوصندوق ساخت چارچوب گاوصندقی است که جنس آن از فلز می باشد.برای ساخت یک گاوصندوق امن قطعات زیادی استفاده می شود. از این رو هر چه گاوصندوق امن تر باشد قطعات بیشتری برای تولید و ساخت آن نیاز می باشد.جالب است بدانید ساخته بدنه گاوصندوق کیفیت به کیفیت آن نیز وابسته است.از این جهت در سه درجه کیفیت پروسه ساخت بدنه گاوصندوق را بررسی می کنیم.

 1.گاوصندوق با کیفیت پایین :

گاهی اوقات محصولاتی با امنیت کمتر حتی از فولاد مقاوم استفاده نمی کنند، اگر ورق فولاد دارای ضخامت نازک باشد به راحتی تا می خورد. از این و به روش SMAW باید جوش کاری شود و سپس باید جوش های اضافی پاک شود. در این مرحله صرفا یک جعبه آماده وجود دارد اما هنوز آماده نصب در نیست. این جعبه قبل از ادامه ی مراحل و انجام کار به کمک پوشش پودری رزین پلی استر رنگ می شود و سپس برای پخت وارد فر می شود،بعد از بیرون آمدن از فر یک روکش پودری الکترواستاتیک زده می شود و مجددا مرحله پخت انجام می شود تاثبات نگ بیشتر شود.در این زمان جعبه آماده نصب در می باشد .

2.گاوصندوق با کیفیت متوسط: 

گاوصندوق های کیفیت متوسط معمولا روند کلی همانند پروسه ی ساخت گاوصندوق با کیفیت پایین می باشد اما با ک تفاوت که در طراحی بدنه این محصولات از دولایه فولاد استفاده می شود که عموما فولاد بیرونی سخت تر و دارای ضخامت بیشتری می باشد.البته به این مورد توجه می شود که امنیت محصول چقدر اهمیت دارد و طبق آن جنس فولاد آلیاژی انتخاب می شود.

3.گاوصندوق با کیفیت بالا:

بدنه گاوصندوق ها با کیفیت عالی شامل ۳ دیواره است، دیواره بیرونی این محصولات آلیاژ تنگستن و استنلس می باشد. مواد مقاوم برای جلوگیری از حریق و نفوذدریل در بین دیواره بیرونی و داخلی قرار می گیرد . شکاف بین درب و بدنه به کمک مواد متورم پر می شود تا در زمان حریق در اثر حرارت منبسط شود و گاوصندوق را مهر و  موم کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تخصصی انواع گاوصندوق اداری ،خانگی و..و جنس آن ها با شماره ی 09130888973 تماس بگیرید.

لولاهای درب و اهمیت آنها در بهبود ایمنی

گاوصندوق چگونه ساخته می شود؟لولاهای درب در کدام مرحله قرار می گیرد؟

هر جزء از گاوصندوق می تواند در ایمنی و امنیت بیشتر آن سهیم باشد و تا حد امکان به محافظت از گاوصندوق کمک کند.

یکی دیگر از روش های دسترسی به داخل گاوصندوق از طریق لولاهای درب است که می توان به آن به عنوان یک نقطه ضعف اشاره کرد زیرا درب گاوصندوق به راحتی با برش جدا می شود.معمولاً لولا از داخل محصول کاملاً و به خوبی محکم می شود، بنابراین اگر لولا از بیرون بریده شود، اتصال داخلی قطع نمی شود.

البته نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که زبانه های قفل به گونه ای طراحی شده اند که به گونه ای متفاوت به لولاها کمک کنند، بنابراین در صورت آسیب دیدن لولا می توان از این زبانه ها به عنوان نگهدارنده درب پشتیبان استفاده کرد. در این گاوصندوق های به اصطلاح تزئینی، لولاها را نخواهید دید، زیرا آنها مخفی هستند و علاوه بر امنیت کامل، ظاهر زیبایی نیز دارند.

قفل گاوصندوق

قفل گاوصندوق به جابجایی زبانه ها کمک می کند که در طرفین مختلف در قرار گرفته و توسط قفل کنترل می شود. قفل ها بسته به الکترونیکی یا مکانیکی بودن آن توسط شرکت های مختلفی ساخته می شوند و عموما برون سپاری می شوند. زیرا ساخت یک قفل مناسب برای یک محصول امنیتی برای غیر قابل نفوذ بودن آن نیازمند تیمی متخصص و ماهر است. به طور کلی 3 نوع قفل برای این شبکه وجود دارد. قفل دیجیتال، مکانیکی و ترکیبی. هر کدام از این قفل ها دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به فردی هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.