مقالات

گاو صندوق چیست ؟

گاو صندوق چیست ؟

در رابطه با این سوال که اصلا گاو صندوق چیست باید گفت گاو صندوق جعبه ای قابل قفل است که برای ایمن کردن اشیاء با ارزش در برابر سرقت یا آتش سوزی استفاده می شود. گاوصندوق معمولاً یک مکعب یا استوانه توخالی است که یک وجه آن دارای لولا و قفل است که در را تشکیل می دهد. ممکن است از جنس فلز (مثل فولاد) یا از راه قالب گیری بادی؛ از پلاستیک تولید شده باشند.

گاوصندوق های عابر بانک معمولاً روی پیشخوان محکم می شوند، دارای یک دهانه شکاف برای انداختن اشیاء قیمتی به داخل گاوصندوق بدون باز کردن آن، و یک قفل ترکیبی با تاخیر زمانی برای فویل کردن سارقان هستند. یکی از تمایزهای مهم بین انواع گاوصندوق این است که یا گاوصندوق به دیوار یا سازه محکم می شود یا اینکه می توان آن را جابجا کرد. یک نسخه با امنیت کمتر (فقط برای پول خرد مناسب است) معمولاً صندوق نقدی نامیده می شود. یکی از تمایزهای مهم بین انواع گاوصندوق این است که یا گاوصندوق به دیوار یا سازه محکم می شود یا اینکه می توان آن را جابجا کرد. یک نسخه با امنیت کمتر (فقط برای پول خرد مناسب است) معمولاً صندوق نقدی نامیده می شود.

اطلاعات بیشتر : روش های سرقت گاو صندوق 

استفاده در خانه

وقتی پول نقد، اسناد مهم، جواهرات و سایر اشیاء قیمتی در خانه داشته باشید، گزینه‌های ایمن برای خانه آرامش خاطر را فراهم می‌کنند. گاوصندوقی برای مصارف خانگی که از شناسنامه، پاسپورت، جواز ازدواج و قباله‌ها در کنار میراث خانوادگی و پول نقد اضطراری محافظت می‌کند. در حالی که مدل‌های پایه از سرقت محافظت می‌کنند، مدل‌های سطح بالاتر نیز محافظت در برابر آتش را ارائه می‌کنند و وسایل گرانبها را در برابر سیل خشک نگه می‌دارند.

در حالی که مدل‌های پایه از سرقت محافظت می‌کنند، مدل‌های سطح بالاتر نیز محافظت در برابر آتش را ارائه می‌کنند و وسایل گرانبها را در برابر سیل خشک نگه می‌دارند. اقدامات امنیتی در گاوصندوق های خانگی از قفل و مهره های مکانیکی گرفته تا صفحه کلید و موانع بیومتریک را شامل می شود.

در مورد انواع مختلف، امنیت ارائه شده، و اینکه چرا این انتخاب ها در میان بررسی ها و خرده فروشان ایمن خانگی بهترین در نظر گرفته می شوند، بیاموزید. جمع آوری لیست گاوصندوق های برتر شامل نگاهی عمیق به بازار و بررسی کامل محصول بود.

انواع گاو صندوق

بر اساس نوع قفل کلید

یکی از پایه های کلیدی برای تمایز بین انواع گاوصندوق، نوع قفل است. این یک مورد مهم است و باید با دقت انتخاب شود. انواع مختلف گاوصندوق بر اساس نوع قفل کلید در زیر فهرست شده است.

گاوصندوق های قفل الکترونیکی / دیجیتال

با پیشرفت تکنولوژی، تحولات عمده جدیدی در انواع قفل های گاوصندوق نیز وجود دارد.با گنجاندن قفل های الکترونیکی یا دیجیتالی در گاوصندوق که کمی پیشرفته تر از قفل های مکانیکی خود هستند، سطوح امنیتی افزایش می یابد.پس از گسترش قفل های دیجیتال مفهوم این سوال که گاو صندوق چیست و چه کاربردی دارد تغییر کرد.

این قفل های الکترونیکی دارای صفحه کلید دیجیتالی هستند که با باتری کار می کند. این قفل‌ها مانند قفل‌های سنتی هستند اما رمز عبور چهار تا شش رقمی دارند که روی صفحه کلید وارد می‌شود.به محض وارد کردن رمز عبور صحیح، قفل ها خود به خود باز می شوند و می توان به قفل یا گاوصندوق دسترسی داشت. به نظر ما در تولیدی گاو صندوق های اصفهان طور کلی این روش سریعتر و راحت تر برای دسترسی به گاوصندوق است.

مزایا:
  • قفل های دیجیتال معمولا قابل اعتماد و بادوام هستند و در طول زمان سایش و پارگی کمتری را تجربه می کنند.
  • کاربرپسند هستند زیرا کل فرآیند روی صفحه دیجیتالی انجام می شود که دارای چراغ هایی است که دیدن رمز عبور وارد شده را مخصوصا در تاریکی آسان تر می کند. گزینه تغییر رمز عبور نیز موجود است که به این معنی است که کاربران می توانند هر از چند گاهی رمز عبور را تغییر دهند.
  • سطوح امنیتی یک قفل دیجیتال را می توان به روش های خاصی افزایش داد، مانند تعیین محدودیت زمانی، یک بوق یا هشدار هنگام وارد کردن رمز عبور اشتباه، و موارد دیگر.
معایب:
  • از آنجایی که قفل روی باتری‌ها کار می‌کند، این ها باید هر از چند گاهی تغییر داده شوند. هرچند زمانی که باتری نیاز به تعویض دارد، آلارم های هشدار دهنده وجود دارد.
  • این قفل ها در مقایسه با قفل های مکانیکی گران هستند.
  • ما می دانیم که هیچ قفلی نمی تواند 100٪ ایمنی را تضمین کند و از این رو، این قفل ها نیز می توانند توسط هکرها هک شوند.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر راجع به گاوصندوق آسانسوری کلیک کنید

گاوصندوق های قفل اثر انگشتی

گاو صندوق چیست

 

این نوع قفل ها عصر جدیدی را در فناوری قفل تشکیل می دهند زیرا نیازی به کلید یا کد ندارند. آنها بر اساس بیومتریک یک فرد کار می کنند. گاوصندوق های دارای قفل اثرانگشتی مجهز به حسگر بیومتریک هستند که تنها با اثر انگشت ذخیره شده قابل دسترسی است. به این ترتیب امنیت بالایی را فراهم می کند و از ترس تکراری شدن کلیدهای امن یا سرقت رمز عبور جلوگیری می کند.معمولا اکثر گاو صندوق های طلا و جواهرات و گاو صندوق خانگی قابلیت اضافه کردن حسگر بیومتریک را دارند.به این ترتیب سطح بالایی از امنیت را فراهم می کند و از ترس تکرار کلیدهای امن یا سرقت رمز عبور جلوگیری می کند.

مزایا:
  • استفاده از این نوع گاوصندوق ها بسیار راحت است. نیازی به به خاطر سپردن رمز عبور یا رمز عبور نیست.
  • حداکثر امنیت را فراهم کنید زیرا انگشت توسط یک حسگر سه بعدی اسکن می شود بنابراین هر چیزی که مطابقت نداشته باشد بلافاصله رد می شود.
معایب:
  • دقت بستگی به وضعیت پوست افراد دارد.
  • مسائل بهداشتی یکی از نگرانی‌های اصلی است زیرا حسگر بارها و بارها توسط افراد لمس می‌شود که می‌تواند منجر به تکثیر میکروب‌ها در سطح شود. اگر گاوصندوق توسط دو یا چند نفر استفاده شود، احتمال شیوع بیماری‌های مسری نیز وجود دارد.

گاو صندق های مکانیکی / قفل کلید

 

 

گاو صندق های مکانیکی / قفل کلید

با شنیدن اصطلاح قفل های مکانیکی، تصویری از یک چرخنده (اسپینر) برنجی یا فولادی ضد زنگ که اعداد کمی بر روی سطح آن حک شده در ذهن ما ظاهر می شود. قفل‌های مکانیکی می‌توانند دارای یک اسپینر باشند که چندین بار چرخانده می‌شود تا در رمز عبور مناسب قرار بگیرد یا همچنین می‌تواند سیستم قفل و کلید داشته باشد.

مزایا:

  • قفل های مکانیکی در صورت استفاده صحیح بسیار بادوام هستند و تعمیر و نگهداری کمی دارند.
  • باتری ندارند و این بدان معناست که نیاز به تعویض دائم باتری ها ندارند و سبب ایجاد هزینه‌ای اضافه نمی‌شود.
  • آنها هزینه کمی دارند.

معایب:

  • آنها وقت گیر هستند زیرا برای وارد کردن یک رقم تک رقمی باید کل اسپینر بچرخد تا زمانی که عدد نصب شود. همچنین، اگر کسی رمز عبور را فراموش کرد، باید از ابتدا شروع کند که آزاردهنده است.
  • برای تغییر یا بازنشانی رمز عبور به یک قفل ساز نیاز است.

گاوصندوق های قفل ترکیبی

 

گاوصندوق های قفل ترکیبی

 

در جواب این سوال که بهترین گاو صندوق چیست؟ باید گفت این سری توسط افراد زیادی انتخاب می شوند!این سری یک روند جدید در قفل های گاوصندوق هستند. قفل ترکیبی فقط به یک رمز عبور 4 یا 6 رقمی بستگی ندارد بلکه ترکیبی از اعداد و حروف در یک سری است. دارای یک صفحه چرخان تکی است که اعداد و حروف روی سطح آن حک شده است. اگر رمز صحیح را داشته باشید میتوانید پس از چرخیدن صفحه رمز را وارد کنید تا گاوصندوق باز شود.

مزایا:

  • این قفل های ترکیبی برای استفاده در چندین مکان همه کاره هستند و به راحتی قابل تعمیر هستند
  • آنها بسیار امن هستند زیرا ترکیبات متعددی در دسترس هستند
  • استفاده از آن آسان است و برای تنظیم مجدد یا تغییر رمز عبور نیازی به قفل ساز یا کمک دیگری ندارد.

معایب:

  • مردم ممکن است این ترکیب را فراموش کنند و پس از آن بازیابی آن دشوار می شود زیرا چندین ترکیب موجود است
  • ممکن است به دلیل زنگ زدگی گیر کنند اما قابل تعمیر هستند

بر اساس محل نصب

یکی دیگر از پایه های اصلی طبقه بندی انواع گاوصندوق بسته به محل و نحوه نصب آنها است. بر این اساس سه گاوصندوق اصلی داریم که در ادامه به آنها می پردازیم.

گاوصندوق های ایستاده آزاد

 

گاوصندوق های ایستاده آزاد

 

این گاوصندوق ها یکی از رایج ترین و در عین حال مطلوب ترین هستند. آنها معمولا از فولاد سنگین ساخته می شوند. آنها با طیف گسترده ای از قفل ها مانند قفل های مکانیکی، قفل های دیجیتال، قفل های ترکیبی و انواع دیگر فانتزی و پیشرفته مانند قفل های اثر انگشتی در دسترس هستند.این ها را ایستاده می نامند زیرا در هر مکانی مانند داخل کابینت، کمد، قفسه یا هر مکان دیگری که غیر متعارف است و در دید مستقیم قرار نمی گیرد نصب می شوند. این گاوصندوق ها را می توان روی زمین یا دیوار نیز ثابت کرد زیرا دارای جای پیچ و مهره ای هستند که می توان پیچ ها را بر اساس آن ثابت و سفت کرد.سری بعدی از گاو صندوق های پر فروش که در اصفهان , تهران و شهر های بزرگ استقبال زیادی از آنها میشود گاو صندوق های دیواری هستند.

گاوصندوق های دیواری

 

گاوصندوق های دیواری

 

همانطور که از نام خود پیداست، این نوع گاوصندوق داخل دیوار نصب می شود. اینها یکی از محبوب ترین وسایل برای مخفی کردن اشیاء قیمتی و گرانبها در خانه هستند. گاوصندوق های دیواری معمولاً از نظر اندازه کوچکتر هستند ، اگرچه گاوصندوق خانگی سفارشی نیز موجود است، به این معنی که بسته به نیاز می توانند در هر اندازه ای در دسترس باشند.

 

گاوصندوق های دیواری در یک حفره در دیوار و به طور کلی به راحتی نصب می شوند. این گاوصندوق‌ها برای آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک ایده‌آل هستند. و می‌توانند در هر مکان مخفی مانند: پشت یک تابلوی نقاشی بزرگ، داخل کمد و موارد دیگر نصب شوند. بهترین مکان برای نصب این گاوصندوق ها در گوشه است، جایی که دو دیوار به هم می رسند که همزمان آنها را ضد حریق می کند و امنیت بیشتری را تضمین می کند.

اطلاعات بیشتر : رایج ترین خطاهای گاوصندوق دیجیتال 

گاوصندوق های کف

گاوصندوق های کف در بتن تعبیه میشوند که آنها را پنهان کرده و امنیت بالایی ایجاد می کند. این گاوصندوق ها در سازه اصلی ساختمان یا خانه ثابت می شوند.و برای این کار، یک سوراخ حفر می شود و سپس گاوصندوق را پایین آورده و معمولاً دو فوت بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد تا از آب و رطوبت محافظت شود.

گاو صندوق مخفی چیست

 

این نوع گاوصندوق ها با سطح کف مطابقت دارند و به همین دلیل به سختی توسط سارقان پیدا می شوند. استفاده از فرش، موکت و سایر کفپوش ها امنیت را بیشتر می کند. تنها مشکل این است که برای باز کردن این گاوصندوق ها نیاز به خم شدن است که بسیاری آن را راحت نمی دانند.در انتها به این دانش رسیدید که میتوانید به این سوال که گاو صندوق چیست جواب دهید. و برای انتخاب بهترین گاو صندوق باید چه اصولی را مد نظر داشته باشید. و بتوانید بر اساس این اصول بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.